E-commerce

Jak sprawnie prowadzić sklep internetowy?

W dobie popularności internetowych transakcji, zaufania do marek i oszczędności czasu, e-sklepy rozmnażają się w zastraszającym tempie. Jest ich mnóstwo w każdej dziedzinie i trzeba być dobrym, stawiać na ciągły rozwój i podążać za trendami, aby nie dać się zmiażdżyć konkurencji. Zatem – jak sprawnie prowadzić sklep internetowy?

  1. Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu – jeśli robisz to dobrze i systematycznie, twój biznes podskoczy w rankingach wyszukiwarek i znajdzie się na pierwszej stronie wyników jakie ta zaproponuje. Klientom łatwiej będzie cię odnaleźć i znaleźć towar, który ich zainteresuje. Unikalne opisy produktów, zastosowanie słów kluczowych, content marketing to tylko początek drogi prowadzącej na szczyt. Nie pozostawaj w cieniu.

  2. Szybka i rzetelna obsługa sklepu – Klient nasz Pan, nie daj mu czekać. Jeśli wystosował zapytanie do ciebie to znaczy, że zależy mu na kupnie jakiegoś produktu. Zbyt długi czas odpowiedzi może skutecznie odwieść go od zakupu. Jeśli rozwiązanie problemu zajmie więcej czasu – poinformuj zainteresowanego o tym i o czasie, jaki zajmie ci ustalanie konkretnej odpowiedzi. Zwracaj się z należytymi uprzejmościami, najlepiej używaj imienia i nazwiska osoby pytającej (jeśli takie dane podała). Każda wiadomość jest najważniejsza! Nieważne czy to w skrzynce e-mail czy na Facebooku lub konsultacja telefoniczna, trzeba stawiać na szybkość i przydatność odpowiedzi.

  3. Wprowadzanie ocen produktów i możliwości ich komentowania – Klient zauważy, że jesteś pewien swojego towaru i nie boisz się opinii na jego temat. Pozwól konsumentom dyskutować i oceniać. To buduje zaufanie.

  4. Nie kłam i nie koloryzuj, bądź uczciwy wobec swoich Klientów – takie podejście pozwoli ci ograniczyć negatywne opinie do minimum. Konsumenci unikną rozczarowania, gdy opis produktu będzie oddawał jego stan faktyczny. Według badań ponad 15 % polskich internautów twierdzi, że zakupiło w sieci towar niezgodny z opisem. Zadbaj, aby nie zakupili go u ciebie.

  5. Nie utrudniaj zwrotów – bardzo dobre wrażenie w Kliencie pozostawia sprawna obsługa zwrotu lub reklamacji. To sprawi, że kupujący nie obrazi się na twój sklep i nie będzie rozprzestrzeniał złej opinii na jego temat.

Wszystko pójdzie dobrze, jeśli masz na uwadze dobro Klienta i jego opinię. To jeden z najlepszych sposobów na promocję, jakie można sobie wyobrazić – rekomendacje osób, które już spotkały się z twoim sklepem.

Zobacz