E-commerce

Jak promować produkty sklepu przy pomocy content marketingu?

Coraz chętniej właściciele sklepów internetowych korzystają z dobrodziejstw płynących z content marketingu. Jest to rozwiązanie o wiele tańsze od wykupowania miejsc reklamowych na innych serwisach internetowych, a często generuje większy ruch połączony z zaangażowaniem internautów i ich zaciekawieniem. Można w ten sposób zatrzymać czytelnika na dłuższą chwilę, nawiązać trwalszą relację, a co za tym idzie – być może znaleźć kolejnego klienta swojego e-sklepu.

Na czym polega content marketing?

Content marketing to generowanie wysokiej jakości treści. Dostarczanie użytkownikom atrakcyjnego i merytorycznego tekstu. Wybór miejsca, w którym chcemy opublikować swój artykuł powiedzmy, lub hasło, slogan czy inną treść może okazać się kluczowy dla odniesienia sukcesu. Są trzy opcje nad którymi trzeba się zastanowić:

  1. Publikowanie na wewnętrznej stronie.

Prowadzisz bloga przy sklepie internetowym? To właśnie idealne miejsce do zapełnienia zwartym, porywającym tekstem. Możesz również opublikować treść we własnym sklepie internetowym. Takie działania są tanie, generują większy ruch na stronie, ale tylko jeśli przyłączymy do tego akcję promocyjną, która z kolei generuje wydatki. Pamiętajmy jednak, że ta promocja jest skierowana na twoją stronę, ty zyskujesz nowych odbiorców, a nie ktoś inny. Tracimy także wizerunek obiektywnego specjalisty – nie będziemy traktowani jakbyśmy to robili bezinteresownie. Nie zyskujemy w ten sposób linków zewnętrznych z dobrych stron, na czym cierpi nasze SEO.

Jednak wszystkie te negatywy trzeba odnieść do swobody jaką jest publikacja na własnej stronie. Możemy użyć jakichkolwiek skryptów, mechanizmów i kodów. Sami dysponujemy przestrzenią, nie dostosowujemy się do nikogo treścią, a co najważniejsze – koło naszego tekstu nie pojawi się reklama konkurencji!

  1. Publikowanie na zewnętrznej stronie.

Nie oszukujmy się, nawet przy wzmożonej akcji promocyjnej nie osiągniemy takiej liczby użytkowników, jaką szczycą się największe strony branżowe. Zyskujemy także na dodatkowej promocji, bo takie strony często dzielą się artykułami w social media. W takiej sytuacji nic nie grozi naszej obiektywności, zyskujemy szacunek, a nasza pozycja rośnie w wyszukiwarkach. Trzeba pamiętać, że publikacja na takich portalach wiąże się z kosztami, nieobliczalnymi reklamami i wyrzeczeniami na rzecz wydawcy.

  1. Publikowanie na stronie wewnętrznej i zewnętrznej.

Często po prostu niemożliwa do uzyskania współpraca. Mogą na nią liczyć przede wszystkim misternie sporządzone grafiki lub raporty. Można udostępnić wydawcy jakąś część naszego artykułu/grafiki itp. aby dołączyć odnośnik do naszej strony, gdzie znajduje się reszta. Jest jeszcze parę możliwości, jednak nie są one zbyt mile widziane, za to trudne do osiągnięcia.

Content marketing bazuje na zaciekawieniu klienta, dostarczeniu mu atrakcyjne podanych informacji. Zainteresowany odbiorca zostaje na dłużej. Zastanówmy się więc, czy warto inwestować mnóstwo pieniędzy na reklamę, a może lepiej zainwestować trochę czasu, by stworzyć coś unikalnego.

Zobacz